محل لوگو

چگونه طرح توجیهی بنویسیم؟


 

برنامه های تجاری به شما کمک می کنند تا تجارت خود را اداره کنید
یک طرح توجیهی خوب شما را در هر مرحله از شروع و مدیریت کسب و کارتان راهنمایی می کند. شما از طرح کسب و کار خود به عنوان یک نقشه راه برای چگونگی ساختار ، اداره و رشد تجارت جدید خود استفاده خواهید کرد. این راهی برای تفکر در مورد عناصر اصلی کسب و کار شماست.

برنامه های شغلی می توانند به شما کمک کنند بودجه دریافت کنید یا شرکای تجاری جدیدی را به وجود آورید. سرمایه گذاران می خواهند احساس اطمینان کنند که بازگشت سرمایه خود را مشاهده خواهند کرد. برنامه تجاری شما ابزاری است که برای متقاعد کردن مردم استفاده می کنید که کار با شما - یا سرمایه گذاری در شرکت شما - انتخاب هوشمندانه ای است.

قالب طرح تجاری مناسب خود را انتخاب کنید
هیچ راهی درست یا غلط برای نوشتن یک طرح تجاری وجود ندارد. آنچه مهم است این است که برنامه شما نیازهای شما را برآورده کند.

بیشتر برنامه های تجاری به یکی از دو دسته مشترک تقسیم می شوند: استارت آپ سنتی یا ناب.

برنامه های تجاری سنتی معمول تر هستند ، از یک ساختار استاندارد استفاده می کنند و شما را به جزئیات بیشتر در هر بخش تشویق می کنند. آنها معمولاً به کارهای بیشتری از قبل نیاز دارند و می توانند دهها صفحه باشند.

برنامه های شغلی نوپای ناب کمتر رایج است اما هنوز از ساختار استانداردی استفاده می شود. آنها بر خلاصه کردن فقط مهمترین نکات مهم در عناصر اصلی برنامه شما متمرکز هستند. ساخت آنها ممکن است در کمتر از یک ساعت طول بکشد و معمولاً فقط یک صفحه هستند.

یک طرح تجاری سنتی
طرح تجاری سنتی
این نوع طرح بسیار دقیق است ، نوشتن آن زمان بیشتری می برد و جامع است. وام دهندگان و سرمایه گذاران معمولاً این طرح را درخواست می کنند.
یک طرح تجاری ناب
برنامه ناب راه اندازی
این نوع طرح در سطح بالا متمرکز است ، سریع نوشته می شود و فقط شامل عناصر اصلی است. برخی از وام دهندگان و سرمایه گذاران ممکن است اطلاعات بیشتری را درخواست کنند.
قالب طرح تجاری سنتی
اگر جزئیات زیادی را دنبال کنید ، طرحی جامع می خواهید یا برنامه ای برای درخواست تأمین مالی از منابع سنتی دارید ، ممکن است یک قالب طرح کسب و کار سنتی را ترجیح دهید.

هنگامی که برنامه تجاری خود را می نویسید ، لازم نیست که به طرح کلی طرح کسب و کار پایبند باشید. در عوض ، از بخشهایی استفاده کنید که بیشترین حس را برای تجارت و نیازهای شما دارند. در برنامه های تجاری سنتی از ترکیبی از این 9 بخش استفاده شده است.

خلاصه اجرایی
به طور خلاصه به خواننده خود بگویید شرکت شما چیست و چرا موفق خواهد شد. بیانیه مأموریت ، محصول یا خدمات خود و اطلاعات اولیه در مورد تیم رهبری شرکت ، کارمندان و موقعیت مکانی خود را وارد کنید. اگر قصد دارید بودجه بخواهید ، باید اطلاعات مالی و برنامه های رشد سطح بالا را نیز در آن بگنجانید.

توضیحات شرکت
برای ارائه اطلاعات دقیق در مورد شرکت خود از توضیحات شرکت خود استفاده کنید. در مورد مشكلاتي كه مشاغل شما حل مي كند به جزئيات بپردازيد. مشخص باشید و مشتریان ، سازمان یا مشاغلی را که شرکت شما قصد دارد به آنها خدمات ارائه دهد ، فهرست کنید.

در مورد مزایای رقابتی که باعث موفقیت در کسب و کار شما می شود توضیح دهید. آیا متخصصانی در تیم شما حضور دارند؟ آیا مکان مناسبی برای فروشگاه خود پیدا کرده اید؟ توضیحات شرکت شما مکانی است برای افتخار در مورد نقاط قوت خود.

تحلیل بازار
شما به درک خوبی از چشم انداز صنعت و بازار هدف خود نیاز خواهید داشت. تحقیقات رقابتی به شما نشان می دهد که سایر مشاغل چه کاری انجام می دهند و نقاط قوت آنها چیست. در تحقیقات بازار خود به دنبال روندها و مضامین باشید. رقبای موفق چه کاری انجام می دهند؟ چرا کار می کند؟ آیا می توانید این کار را بهتر انجام دهید؟ اکنون زمان پاسخگویی به این سالات است.

سازمان و مدیریت
به خواننده خود بگویید که شرکت شما چگونه ساختار می یابد و چه کسی آن را اداره می کند.

ساختار حقوقی تجارت خود را شرح دهید. اعلام کنید که آیا شما به عنوان یک شرکت C یا S شرکت مشارکت خود را در اختیار دارید ، یا می خواهید یک مشارکت عمومی یا محدود ایجاد کنید ، یا اگر شما یک مالک انفرادی یا LLC هستید.

با استفاده از یک نمودار سازمانی مشخص کنید که چه کسی در شرکت شما مسئول است. نشان دهید که چگونه تجربه منحصر به فرد هر فرد در موفقیت در فعالیت شما نقش دارد. رزومه و CV اعضای اصلی تیم خود را در نظر بگیرید.

خدمات یا خط تولید
آنچه را می فروشید یا خدماتی را ارائه می دهید ، توصیف کنید. توضیح دهید که چگونه به نفع مشتریان شما است و چرخه عمر محصول به چه صورت است. برنامه های خود را برای مالکیت معنوی مانند پرونده های حق چاپ یا ثبت اختراع به اشتراک بگذارید. اگر برای خدمات یا محصول خود تحقیق و توسعه می کنید ، آن را با جزئیات توضیح دهید.

https://www.sba.gov/business-guide/plan-your-business/write-your-business-plan

https://online-shop-ir.farsiblog.com/1399/06/11/businessplan/

  انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 18

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما